Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Antagning/Workshop gymnasiet

9 mars, 2023 kl 16:00 - 18:00

Till dig som söker till Kristofferskolans gymnasium 2023

För att vara behörig till Kristofferskolan måste man utöver grundläggande behörighet även få minst godkänt på antagningsprovet.

Vi på Kristofferskolan ser antagningsproven som ett utmärkt tillfälle att lära känna våra blivande elever – men också som en chans att presentera vår skola och vår kunskapssyn för de elever som söker sig till oss.

Proven är utformade just för detta ändamål. De ger dig möjlighet att visa hur du arbetar, både enskilt och i grupp, och samtidigt pröva på hur våra arbetsuppgifter kan se ut.

Inlämningsuppgift
Din uppgift är att göra en bild, en tolkning, utifrån textutdraget ur Aniara (se baksidan) i valfri tvådimensionell teknik, t.ex. teckning, målning, collage, grafik etc. Bilden kan vara en illustration av texten eller en fri tolkning. Minimiformat A3, maxformat 50×70 cm.

Ta med dig din bild till workshopen.

Workshop torsdag 9 mars 2023 klockan 16.00. Vi samlas i stora salen.

Datum:
9 mars, 2023