Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Öppet Hus!

2 februari, 2023 kl 17:00 - 19:00

Varmt Välkomna till vårt Öppet Hus!

Torsdag 2 februari-23, klockan 17-19.

Våra verkstäder och undervisningssalar är öppna och ni får möjlighet att se en inspirerande lärmiljö med välutrustade lokaler.

Vid huvudentrén hittar ni lärare och elever som guidar er i skolan och berättar om grundskolan och vårt gymnasium

Vi bjuder på utställning av elevarbeten, öppna undervisningssalar där lärare visar exempel ur undervisningen, rundvandring, information och god tid för informella samtal med skolans ledning, elever och lärare.

Öppet hus Kristofferskolans grundskola

Kl. 17.00 öppnar café och informationsdisk vid Stora husets huvudentré.

Kl. 17.30 samt kl. 18.15 i klassrum 7B. Föredrag “Introduktion till Waldorfpedagogiken” med Anna Ljungkvist-Brons, klasslärare på Kristofferskolan.

Utställning av elevarbeten i klassrum 8A – möjlighet till samtal och frågor med undervisande lärare.

Öppet klassrum 0A, klassrum 3B samt klassrum 8C – möjlighet till samtal och frågor med pedagogerna.

Rundvisning var tionde minut– guidning av pedagoger till de olika stationerna med möjligheter till samtal om waldorfpedagogiken. Utgår från informationsdisken.

Öppet hus Kristofferskolans gymnasium

Varmt välkomna till öppet hus på Kristofferskolan gymnasium!

Gymnasiets olika program håller till i följande salar:
Naturprogrammet Biologisalen
Estetprogrammet Bildsalen
Samhällsprogrammet i 11As klassrum

Rundvisning var tionde minut – guidning av pedagoger till de olika stationerna med möjligheter till samtal om waldorfpedagogiken. Utgår från informationsdisken.

Datum:
2 februari, 2023