PROJEKTVECKAN

Under första delen av höstterminen äger projektveckan rum för klasserna 9 – 12. Elever och lärare har innan gemensamt beslutat om vilka projekt som ska finnas under veckan. Det kan vara drama, idrott, olika hantverk, något naturvetenskapligt eller estetiskt projekt. Elever från de olika klasserna blandas i grupperna och en del av undervisningen brukar ske utanför skolbyggnaderna. Det vanliga schemat för denna vecka ersätts helt och hållet av projektarbeten. Eleverna uppskattar projektveckan och kommer varje år med spännande förslag. De får chans att arbeta tillsammans tvärs över klassgränserna och fördjupa sig i ett ämne som de själva valt. Sista dagen brukar de olika grupperna presentera sina arbeten för varandra samt klasserna sju och åtta.